تصویر صفحات داخلی
شبکه و ارتباطات

 

شرکت صدرا گستر سیستم پایدار، یک مجموعه مهندسی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشد که به شکل تخصصی بر روی خدمات شبکه، نصب و راه اندازی سرویس های شبکه انجام تنظیمات و پیکربندی، خدمات مشاوره رایگان ، پسیو و اکتیو شبکه و همچنین خدمات پشتیبانی شبکه فعالیت می‌کند. این شرکت  به صورت کاملاً تخصصی در بخش‌های مختلفی همچون خدمات شبکه‌‌‌های کامپیوتری برای شرکت‌ها، سازمان‌ها، ادارات کوچک و بزرگ، آموزشگاه‌ها، هتل‌ها و تمامی مجموعه‌هایی که به این نوع از خدمات احتیاج دارند، همکاری می‌نماید. استاندارد و اولویت در مراحل اجرای یک شبکه به شرح زیر میباشد

استاندارد و اولویت در مراحل اجرای یک شبکه به شرح زیر می باشد:

  1. مشاوره

  2. طراحی

  3. اجرای شبکه شامل:

  • اجرای پسیو شبکه             

  • اجرای اکتیو شبکه 

  1. پشتیبانی

      1.مشاوره:

شرط لازم برای حصول نتایج مطلوب پس از اجراء پروژه های IT، طراحی دقیق و علمی قبل از اجراست که طی فازهای نیاز سنجی و شناخت، بررسی استراتژی ها و IT Master Plan سازمان،طراحی و آنالیز قطعات تا تحویل Blue Print میباشد .پر واضح است که نقش مشاوری صدیق و امین که با شناخت نیازهای کارفرما بتواند بهترین و مناسب ترین راه حل را در اختیار بگذارد در این مرحله بیش از پیش خودنمایی می کند یکی از اصلی ترین فعالیت‌ های شرکت صدراگستر سیستم پایدار، عرضه خدمات مشاوره شبکه و راهکارهای تخصصی و فنی به شرکت‌ها و مؤسسات می‌باشد.خدمات مشاوره رایگان این شرکت به صورت حضوری و تلفنی انجام میشود.

  1. طراحی:

هر شبکه کامپیوتری باید با توجه به شرایط و سیاست های هر شرکت یا سازمان، طراحی و پیاده سازی گردد، این شبکه های کامپیوتری، زیر ساخت لازم برای استفاده از منابع فیزیکی و منطقی را در یک شرکت یا سازمان فراهم می آورند .بدیهی است، در صورتی که زیر ساخت فوق الذکر به درستی طراحی نشود، در زمان استفاده از شبکه با مشکلات متفاوتی برخورد می نمایید و باید هزینه های زیادی به منظور نگهداری شبکه و تطبیق آن با خواسته های مورد نظر خود، صرف کنید .البته این در صورتی است که مجبور نشویم که همه چیز را از نو شروع کنیم و تمام زیرساخت را تغییر دهیم و یا سرویس ها را از ابتدا راه اندازی کنیم، یکی از علل اصلی بروز چنین مشکلاتی، طراحی شبکه پس از پیاده سازی آن است، یعنی ابتدا شبکه پیاده سازی می شود، قبل از آنکه طراحی مناسبی برای آن انجام شود .اصولا تمام طرح هایی که ارائه می شوند، ارزش پیاده سازی ندارند. یکی از معیار های مهم و اساسی که موجب انتخاب یا رد یک طرح می شود امکان پشتیبانی و توسعه پذیری آن طرح است، که آیا در صورت پیاده سازی این طرح وضعیت پشتیبانی و توسعه آن به چه صورتی خواهد بود و چه مقدار هزینه به دنبال خواهد داشت و آیا در موارد بحرانی امکان پشتیبانی و خطایابی سریع وجود دارد یا خیر .ممکن است طراحی و پیاده سازی اولیه هزینه زیادی را به دنبال داشته باشد، اما طراحی صحیح می تواند موجب کاهش هزینه در نگهداری و همچنین پشتیبانی گردد. بدیهی است برآورد نیازهای سازمان با درنظر گرفتن توسعه پذیری در آینده بعنوان نخستین گام از طراحی ضروری است .

 

  1. اجرای شبکه:

پس از طی نمودن مراحل فوق الذکر می بایست اقدامات لازم برای اجرای طرح شبکه صورت گیرد که اجرای طرح در شرکت صدرا گستر سیستم پایدار خود به دو گروه زیر تقسیم بندی می شود:

الف: اجرای طرح پسیو شبکه  

خدمات پسیو شبکه، یکی از مهم‌ترین بخش‌های نصب و راه اندازی شبکه می‌باشد،طراحی و اجرای پسیو شبکه توسط گروه فنی و مهندسی صدرا گستر، یکی از عوامل مهم و اصلی در راه اندازی یک شبکه کامپیوتری می‌ باشد که در ارتباط با زیرساخت شبکه می باشد.

 پسیو  (Passive) به معنی غیرفعال می باشد و به تجهیزات و خدماتی گفته می‌ شود که هیچ‌گونه فعالیتی بر روی سیگنال و یا دیتای در حال گذر در شبکه انجام نمی‌ دهند. در نتیجه خدمات پسیو و اجرای شبکه در واقع فقط به خدمات نصب و راه اندازی زیرساخت شبکه و تجهیزات پسیو شبکه شامل کابل کشی، داکت کشی، آرایش رک و … گفته می‌شود و وارد مرحله پیکربندی نمی‌ گردد. بخشی از این خدمات شامل موارد ذیل می باشد :

پسیو شبکه

  • طراحی شبکه و نقشه شبکه
  • طراحی و اجرای شبکه های رادیویی
  • کابل کشی شبکه و اجرای شبکه پسیو
  • کابل کشی تلفن و نصب سانترال
  • کابل کشی برق، نصب تابلو برق و  UPS
  • داکت کشی شبکه و ترانکینگ شبکه
  • نصب نودها، پریزها، کیستون‌ها و
  • نصب رک و اتاق سرور
  • نصب دوربین مداربسته تحت شبکه
  • نصب سنسورها و تجهیزات هوشمندسازی جهت کنترل شبکه و زیرساخت‌
  • نصب سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق برای اتاق سرور
  • طراحی و استاندارد سازی اتاق سرور
  • نصب تجهیزات پسیو شبکه مانند : سوئیچ، روتر، سرور و

ب: اجرای طرح اکتیو شبکه

خدمات اکتیو شبکه شامل انجام تنظیمات و کانفیگ دستگاه های ارتباطی و مدیریتی در یک مجموعه می باشد. این تنظیمات سبب راه افتادن و کارکرد صحیح یک شبکه  می شود. هر شبکه کامپیوتری بنا به نوع کارکرد و استفاده، تجهیزات و تنظیمات خاص خود را نیازمند است تا بتوان بهترین .میزان عملکرد را با در نظر گرفتن مسایل اقتصادی از آن گرفت،با توجه به اولویت پسیو در اجرای شبکه ها می بایست ابتدا پسیو شبکه توسط کارشناسان و متخصصین شبکه اجرا گردد و بعد از آن نسبت به اجرای اکتیو شبکه اقدامات لازم صورت می گیرد. فاز اجرای شبکه پس از مراحل مشاوره و طراحی قرار دارد که باتوجه به طرحهای داده شده توسط کارشناسان و متخصصین مربوطه و بررسی نیازهای سازمان توسط تیم مجرب و متخصصین گروه صدرا گستر اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

برخی از خدمات اکتیو شبکه شامل:

نصب و راه‌اندازی سرویس‌های تحت شبکه، انجام تنظیمات و پیکربندی جهت کنترل و مدیریت یکپارچه سیستم‌ها ، اکانت‌ها ، فایل‌ها و ...

نصب سیستم‌عامل‌های کلاینت و سرور و تنظیمات آن 

تنظیم و پیکربندی ( Configuration ) تمامی تجهیزات اکتیو شبکه  مانند : سوئیچ  ( Switch )، روتر  ( Router )، مودم ( Modem )

اکسس پوینت  ( Access Point )، فایروال ( Firewall ) و

خدمات اکتیو شبکه معمولا پس از ارائه خدمات مشاوره شبکه که در آن نیازها و اهداف شرکت در کنار امکانات فعلی مورد بررسی قرار می‌گیرد و سرویس‌های پیشنهادی ما به همراه هزینه نصب و راه اندازی شبکه به مشتریان ارائه می‌گردد.

پس از تأیید توسط کارفرما این سرویس‌ها و یا نرم‌افزارها در شبکه مشتری نصب می‌گردد و پس از آزمایش و رفع ایرادات احتمالی، آماده استفاده پرسنل می‌باشد.

  1. پشتیبانی شبکه:

خدمات اجرایی پشتیبانی شبکه تیم صدرا گستر

  • پیگیری و رفع مشکلات شبکه جهت عملکرد صحیح سیستمها
  • ایجاد راهکارهائی جهت پیشگیری از بروز خرابی های شبکه
  • بررسی وضعیت امنیت کلی شبکه با هدف کاهش ریسک
  • انجام بازدیدهای دوره ای و گزارش ریسک ها و مشکلات موجود در شبکه به کارفرما
  • آموزش کاربران شبکه با هدف کاهش مشکلات شبکه ای و امنیتی
  • نصب و راه اندازی تجهیزات امنیتی شبکه همانند آنتی ویروس و فایروال و پیکیربندی حسب نیاز کارفرما
  • رفع مشکلات نرم افزاری کلاینت ها از راه دور
  • بازبینی سرویس های نصب شده روی سرورها
  • بررسی عملکرد فایروالها و نحوه ارتباط سرورها و کلاینتها با اینترنت
  • مستند سازی سخت افزاری سرورها و کلاینتها و سیار تجهیزات متصل به شبکه

برنامه ما جهت انجام خدمات پشتیبانی:

پشتیبانی حضوری

  اعزام کارشناس در مواقع بروز مشکل: کارشناس بصورت دوره ای و در مواقع بروز مشکل اعزام می شود. مدت حضور کارشناس در محل، تا زمان برطرف شدن کامل مشکل می باشد.

پشتیبانی تلفنی

  پشتیبانی تلفنی: در این نوع پشتیبانی، کارشناسان پشتیبانی از طریق تلفن راهنمایی های لازم را به مشتریان ارائه می کنند.

پشتیبانی از راه دور (بصورت ریموت)

 پشتیبانی از راه دور: کارشناسان فنی شرکت بر روی سیستم های مشتری ریموت می زنند و علاوه بر بررسی وضعیت سیستم ها، مشکلات بوجود آمده را برطرف می کنند.