تصویر صفحات داخلی
زمانی که شما به عنوان مدیر شبکه وارد سازمانی می شوید و میخواهید شروع به ایجاد شبکه جدید کنید یا آن شبکه را گسترش دهید یا بهبود ببخشید باید به انواع توپولوژی شبکه آگاهی داشته باشید توپولوژی یا همبندی " Topology " به زبان ساده عبارت است از نحوه چیدمان و اتصال عناصر شبکه به یکدیگر. توپولوژی شبکه در دو نوع توپولوژی فیزیکی و توپولوژی منطقی دسته بندی می گردد.در این مقاله به انواع توپولوژی شبکه میپردازیم
نوع آرایش یا همبندی اجزای شبکه توپولوژی شبکه بر مدیریت، قابلیت توسعه و کارایی شبکه تأثیر مستقیمی دارد، برای طرح بهترین شبکه از جهت پاسخگویی به نیازمندیها، درک انواع آرایش شبکه دارای اهمیت فراوانی است. در این مقاله به انواع مختلف همبندی اجزای شبکه و مزایا و معایب هر یک اشاره شده است.
همه ما که در این جهان متصل زندگی می‌کنیم می‌دانیم که شبکه چیست. شبکه سیستمی از کامپیوترهای متصل به یکدیگر است. ایده اصلی شبکه‌ها دسترسی از راه دور افراد به منابع جغرافیایی بدون نیاز حضور فیزیکی آن‌ها است. همچنین این سیستم برای انتقال داده‌ها به منظور برقراری ارتباط طراحی شده است. چیزی که اهمیت دارد این است که پیش‌نیازهایی برای برقراری امنیت شبکه به بهترین شکل وجود دارد و تمامی مدیران شبکه ملزم به رعایت آن هستند.
اجزای اصلی سخت‌افزاری در شبکه های کامپیوتری همه شبکه‌ها از اجزای سخت‌افزاری پایه‌ای تشکیل شده‌اند تا گره‌های شبکه را به یکدیگر متصل کنند، مانند «کارت‌های شبکه»، «تکرارگر»ها، «هاب»ها، «پل»ها، «راهگزین»ها و «مسیریاب»ها. علاوه بر این، بعضی روش ها برای اتصال این اجزای سخت‌افزاری لازم است که معمولاً از کابلهای الکتریکی استفاده می‌شود (از همه رایجتر «کابل رده ۵» (کابل Cat5) است)، و کمتر از آنها، ارتباطات میکروویو (مانند IEEE 802.11) و («کابل فیبر نوری» Optical Fiber Cable) بکار می‌روند. .....
ابزارهای تست نفوذ وایرلس کدامند. برای پیاده سازی حملات وایرلس کدام ابزارها کاربردی تر هستند. در طول زمان ابزارهای گوناگونی برای پیاده سازی حملات تست نفوذ شبکه وایفای توسعه یافته ولی همه این ابزارها کارآمد نبوده و بروزرسانی نمی شوند و توسعه دهنده از نرم افزار ایجاد شده پشتیبانی نمی کند. در این مطلب سعی داریم برترین ابزارهای تست نفوذ وایرلس را به شما معرفی کنیم. تمامی این ابزارها متن باز و رایگان بوده و بواسطه تست های انجام شده نرخ خطای پایینی داشته و پشتیبانی و بروزرسانی خوبی از آنها انجام می گیرد.